Yenilikçi Öğretmenin Yol Haritası

Manisa Celal Bayar Üniversitesi ve Manisa Valiliği Kodla(Ma)nisa Projesi iş birliği ile yürütülen, TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında desteklenen “Yenilikçi Yöntem Uygulamaları Yolunda Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Ders Tasarımları” eğitim programı 3-7 Eylül 2018 tarihleri arasında Manisa Spilos otelde düzenlendi.

Projeye başvurular çevirim içi olarak toplandı.

Proje başvuruları http://www.kodlamanisa.gov.tr/tubitak-4005/ web sitesi üzerinden çevirim içi olarak alındı.

Projeye, son başvuru tarihi olan 10 Ağustos 2018 tarihine kadar toplam 518 öğretmenimiz başvuru yapmıştır. Başvuru yapanlardan, derslerinde kodlama ve robotik programlama eğitimi verenler, görev yaptığı ilde kodlama projesi yürütülenler ve yaygın etkiyi artırmak amacıyla farklı illerden başvuru yapanlar arasından 40 Öğretmen seçilmiştir. Proje kapsamını genişletmek adına eğitimler Manisa’da düzenleneceğinden Manisa merkez ve yakın ilçelerden günü-birlik gelip gidebilecek 15 öğretmen daha projeye dâhil edilerek toplam da 55 öğretmenin bu eğitim yararlanması sağlandı.

Projeyle, Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Kodlama ve Robotik konusunda yenilikçi yöntemler ile teknolojiyi entegre edebildikleri öğrenme ve öğretme süreçleri tasarlamaları hedeflenmiştir. Bu amaçla öğretmenlerin süreci tasarlamalarını sağlayacak etkinlikler içeren oyun tabanlı uygulamalar, hesaplamalı bilim uygulamaları, grup çalışmaları gibi yöntemlerle desteklenmiş bir mesleki gelişim programına dâhil olmaları planlandı.

Eğitim kapsamında beş gün boyunca 8 oturumda;

Teknoloji Entegrasyonu,

-Oyun ve Oyunlaştırma Uygulamaları,

-Robotik Öğretim Modelleri,

-Scratch ile Proje Geliştirme,

-Tasarım Odaklı Düşünme,

-Dijital Oyun Tasarımı,

-BİT Destekli Disiplinler Arası Öğretim,

-Robotik ve Programlamada Proje Üretimi konularında,

Aşağıda tabloda belirtilen eğitimler gerçekleştirildi.

 

 

3 Eylül Pazartesi 4 Eylül Salı 5 Eylül Çarşamba 6 Eylül Perşembe 7 Eylül Cuma
Teknoloji Entegrasyonu: Kuram ve Uygulama Arasındaki Bağ Nasıl Kurulabilir?

(ProfDr. Yasemin KOÇAK USLUEL)

Robotik Öğretimi Modelleri

(Dr. Burak ŞİŞMAN)

Scratch ile Proje Geliştirme

(Hakan  ATAŞ)

Düşün, Tasarla, Yap.. (Tasarım Odaklı Düşünme Atölyesi)

(Zehra SAYIN

Filiz MUMCU)

Dijital Oyun Tasarımı Uygulamaları

(Prof. Dr. A. ÇETİN ve G. ULUAY)

BİT Destekli Disiplinler Arası Öğretim (Matematik Dersi Örneği)

(Dr. B. YILDIZ)

Robotik Programlama ve Proje Üretimi

(Prof. Dr. M. M. İNCEOĞLU)

Oyun ve Oyunlaştırma Uygulamaları

(Dr. Yavuz SAMUR)

Scratch ile Proje Geliştirme

(Hakan ATAŞ)

Robotik Öğretimi Modelleri

(Dr. Burak  ŞİŞMAN)

Düşün, Tasarla, Yap.. (Tasarım Odaklı Düşünme Atölyesi)

(Zehra SAYIN

Filiz MUMCU))

BİT Destekli Disiplinler Arası Öğretim (Matematik Dersi Örneği)

(Dr. Bahadır YILDIZ)

Dijital Oyun Tasarımı Uygulamaları

(Prof. Dr. A. ÇETİN ve G. ULUAY)

Sergi

 

Son testlerin alınması

Odak Grup Görüşmeleri

Taahhüt Belgelerinin Toplanması

 

Eğitimden Kareler


Sosyal Paylaşım Ağı Oluşturuldu

Eğitime ilişkin içeriklerin ve dokümanların paylaşıldığı, çeşitli aktivitelerin düzenlendiği, eğitim boyunca öğretmenlerin fikir alış verişinde bulunabildiği web ortamında bir sosyal paylaşım ağı oluşturuldu. Böylece eğitim materyallerinin kalıcılığının sağlanması ve eğitim sonrasında öğretmenlerin birbirleriyle olan iletişiminin devamını, hatta bu ağa yeni öğretmenlerin dahil olmasıyla daha da büyük bir topluluk haline gelebilecek bir paylaşım ortamı hazırlanmış oldu.

İnternet adresi: tubitak4005.kodlamanisa.gov.tr

Yorum Ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.